Monday, March 9, 2009

Petua nenek!

Saya telah menghabiskan cuti 4 hari ni dengan kurang produktif.
Saya telah membuang masa dengan jayanya.bravo!

Kat sini saya nak bagi tips-tips untuk menghilangkan bosan kat hostel. try at your own risk. Penulis tidak bertanggungjawab.

5 Tips Hilangkan BOSAN di Asrama

1) kalau bosan taktau nak buat apa, apa kata korang try pura-pura mati. cakap kat rumate, "aku mintak maaf kalau ade salah silap" *nada sayu* pastu ko bantai tido sampai rumate ko risau. "hidup lagi ke tak dia nih?" time tido mestila x rase bosan. mungkin akan rasa lapar je la.

2) kalau bosan duk dalam bilik, asyik tengok muka rumate jek, apakata korang bukak pintu bilik luas-luas, berdiri depan bilik, tiap-tiap kali orang lalu lalang, tegur la diorang.
xde idea? ala..tegur je..
Contoh:
a)Amboi, lawanya cik jah..nak pergi dating ea..nak ikut!
b)Hai..harini kedai kami ada buat promosi, beli 1 free 2. jemputla masuk.*sambil tarik tgn dia*
c)Eyh, nak g tandas ke? tandas tu tengah renovate, sila pergi tandas tingkat atas ye.maseh.

3) Kalau agak-agak dah bosan sampai nak gila tu, boleh jugak kalau nak try yang ni. berdiri depan pintu masuk tandas. tiap-tiap kali ada orang nak masuk tandas, cakap:
Selamat datang..nak mandi ke, nak berak ke nak kencing? sume 20 sen ye.
dan tiap-tiap kali orang keluar toilet, cakap la..Terima kasih.sila datang lagi.

4) Cara yang ni tak berapa digalakkan. Props yang diperlukan hanyalah botol mineral kosong dan baldi. Lari dari hujung blok ke hujung sebelah sana, sambil mengetuk botol di sebelah bawah baldi. Kalau nak lagi dramatik, jerit : Api..Api..

5) ketuk pintu mana-mana bilik di floor anda. bila ada orang bukak, salam tangan dia..
"assalamualaikum..hai..saya datang ni nak beraya..tanak jemput saya masuk ke??"
dan anda lepak lah dibilik nya, sambil makan dan minum biskut kering dan air teh kepunyaan tuan bilik.

pesanan penaja: Selamat Mencuba!

14 OrG ConTeNg:

filanastasia said...

hana : no 4 tuh buat kiter teringat time blajar dulu... ada member yg kami panggil mama.. kejanya tukang kejut kami subuh ari.. dari bilik ujung dah ketuk pintu sengsorang.. selalu sebelum sampai pintu kiter, dah tercegat bukak.. sebab ketukan ittew, amat 'best'.. hahaha

Hananeechan said...

filanastasia : yeke..? patutla pon org panggil dia mama.
=p

ShaFril said...

cm bestnya petua ni...tringin nk wat tp sygnya sya xdok hotel dh hoho =P

mazwhere said...

petua nih lagi adventure dari main game..hahaha

rafillet-o-fish said...

ulasan kepada tips:

1. kalu aku jd rumet tu aku suruh membe yg lain dtg bacakan yaasin..amin haha

2. sbg rumet tak baik kalo tak tepom spital psikiatri yg terdekat haha lg

3. sbg rumet yg baik..aku akan buat konsortium cashier tandas..senang la nk keje part time nnt haha jgk

4. sile naik kete bumbung yg ade lampu lip lap kaler biru..anda di tahan..haha kot

5. sebagai tuan rumah...amik fire extinguisher terdekat..tggu pe lg semburrrr...haha berakhir

wunny_hunny said...

wahahaha!
ngok ah...
adoi..awk da cube da wat?
kalo respon yg menggalakkan, nk try gk ah!~

Dania said...

hahahha...nnt aku nak try r..sblm aku kuar hstel..next sem xmerasa dah...

Anonymous said...

hahahha..nnt aku try bt, berkesan ke x...
kan next sem xdpt merasa dah..

Anonymous said...

kamu sangat pandai menghiburkan diri sendri.. bagus bagus..
nanti ade tips lain bagi tau ye.. hehe

Andeka Truna said...

huhu.. rindunye kehidupan di hostel.. wlupun kat hostel mase skolah dlu xde pc, xde henset, tp jrg gile rase bosan.. myb sbb aku skeh 'lompat pagar'.. hahahaha

salam ziarah wat kali pertama..

Hananeechan said...

shafril : rugila x duk hostel.xleh cuba.hehe

mazwhere : main game senang je. haha

rafidinho : nasib ko bukan rumate aku.hahahha

wunny_hunny : blom cuba lagi.tgh wat survey la ni.kalau dpt respons yg menggalakkan, nak try la..haha

dania : wat jgn tak wat.heheheh

ripsta : pandai merepek je ade la.. T_T

kiddouz : hehe..ni hostel kat U. kalo wat tips ni, org pandang serong.haha

ARIFITA said...

bgus gak idea ko ni.. akan d praktikkan..hehehe.. tgk blog sy ble free k..

Anonymous said...

salam ukhwah dr saya..

no 5 paling best, naknya org tu baru balik dari rumah sure bawak byk bekalan yg ikhlas dikongsi dgn kawan2...hehehehe

Unknown said...

haha, kalau kitorang bosan kat asrama. kitorang main batu seremban. tapi bukan macam perempuan main batu seremban yang penuh lemah gemalai, lelaki main. kitorang rejam dekat belakang mangsa. haha