Thursday, August 27, 2009

Edisi Remp-iT

"Ko tak takut ke naik moto jauh2 g kerja?
kereta, lori banyak, dengan jam nye, tak takut ke?"

Satu hari, kat surau mimos, ada sorg dak praktikal nama huda, tanya aku..

Huda ni selalu bawak keta je. tapi ada 2 hari dia g kerja bawak moto.

"aku bawak 2 hari pon tak tahan. dengan angin kuat, kereta banyak, nak kena menyelit-nyelit, asap lagi, kalau lori lalu kat sebelah, bergoyang motor..eee takut lah. camana ko leh tahan bawak hari2 ek?"

hurm..kalau aku ikutkan sangat perasaan takut tu, bila agaknya baru leh sampai ofis kan?
pernah tak dengar istilah mind over matters??

siapa ckp aku tak takut? dah banyak kali da aku hampir accident. da bape kali lalu celah2 lori, trailer, segala mak nenek tu.. da bape kali hampir kena langgar, dah bapi kali hampir nak langgar..da banyak kena hon.aku hon org pon banyak gak. heh...n kalau aku ikutkan rasa takut aku tu, mmg tak gerak2 la skuter aku tu kan..

tapi aku cuba positifkan diri aku..aku anggap kereta, lori apa sume tu sebagai salah 1 objek yg sedang bergerak je..alhamdulillah, sampai jugak la ke destinasi kan..

Tapi kesian kat skuter aku tu, hari2 naik, tapi tak servis. hopefully dia sedia berkhidmat dan tak buat hal. :D

pesanan penaja : tapi kalau aku ada kereta, mmg aku ckp tak tahan gak. ni pasal xde kereta, tak tahan pon kena tahan gak. :D

9 OrG ConTeNg:

a little less conversation said...

tul2..
klau nk ikut rse takot..
xde r populasi motor atas jln kt msia ni..haha

pe g hana..mntk r kete opis sejibik kt bos ko..hehe

RK said...

double meaning ni~

mahu kereta eyp~
hehe~

jijie said...

keta kecik sy pun slalu kene hon..huhu

Hananeechan said...

rafi : dak praktikal nak mintak kete? harapaaan laa

rk : mau2!!

jijie : hon je balik..hekhek

S h i n o said...

eeiii perempuan! takut kena panas la.. takut hitam lah hehe sabo jela :P

Are'Ja_(",) said...

hehhe..ape lagi na..mintak sponsor lar dari a.c.a.p...hehe

Dania said...

btl dah hana, xda ketelah..tak tahan pon kna bt2 tahan gak...hujan ke tak hujan ke, panas terik ke tak ke..redah je..janji sampai ke destinasi dgn selamat...

MuNiR said...

bawak slow sude =) tawakal la makcik

Anonymous said...

praktikal kat mimos ke??huhuu...