Tuesday, January 4, 2011

Edisi Siasat!

Dalam seminggu dua ni kan, seisi rumah sewa saya ni, ada la 5 orang yang diserang penyakit misteri kulit merah-merah. bukan ruam, tapi lebih macam lebam yang warna merah. banyak pulak tu. and ada yang gatal-gatal jugak. Musykil ok!

memula saya ingat saya sorang je. sebab saya ni memang jenis takleh duduk atas karpet, rumput, pasir, mane-mane lah tempat yang boleh mendatangkan miang, memang sensitif. rupa-rupanya satu rumah mengalami simptom yang serupa. ini sangat misteri. mula-mula saya kena kat leher, pastu lengan and kaki. bayangkan kat leher kena merah-merah macam kena geget vampire dah kan.. nasib baik la dah ok.

tapi kawan-kawan rumah ni ada yang tak ok lagi. lia banyak kat kaki, wani banyak kat lengan, lyla pon kat lengan n kaki..lepas tu mula la sesi melipat karpet dan ganti tikar, siram tempat yang merah dengan air panas, sapu minyak panas, macam-macam la petua mak nenek semua keluar.
Kesian kitorang :(

Saya suspect kerusi ni punca. kat rumah ni ada satu sofa yang memang ditinggalkan tuan rumah. mesti kerusi ni banyak hama. hehe..suka hati je kan. tapi memang takde siapa berani duduk dah sebab taknak kena gatal-gatal walaupun taktau betul ke tak kerusi tu punca.

Hope lepas kuarantin kerusi tu, kitorang dapat hidup dengan lebih aman. tapi aman diatas lantai je lah. :(

6 OrG ConTeNg:

Cik Areja said...

ana, maybe hama.. may be pepijat yang tak nampak.. dia kuar time waktu korang tidur bila tutup lampu.. pernah terjadi masa aku dok kl dlu, menda tu dok dalam tempat yang tersembunyi jek, sofa, bwh2 almari ke, dalam tilam atau toto ke.. menda ni gigit org hisap darah jugak la....so ati2.. nak hapuskan menda ni kena cari pencegahnye..atau kene siram ngan air panas.

Hananeechan said...

areja: scary nyer bunyi..kua malam2. huhu :p

husnaradzi said...

salu juga jadi camni . kulit sensitip.tapi salu sensitip dengan air paip kt umah sewa nih tu pasal kdg2 malas mandi .
heheh alasan .
*ntah2 mmg vampire .jengjeng.heheh

Hananeechan said...

sebenarnye mmg ada suspect air jugak.. ntah la xtau mane yg betul..sebab still jadi lg. :(

asherapth said...

klo xduk ats sofa pon kne gak ..pe kate klo try xmandi plak..klo kurang, means air r tuh..heehhe

Hananeechan said...

hihi...xmndi gatal lain lak nnt..