Tuesday, July 7, 2009

Di atas batu itu...

Dah lama aku tak update. korang rindu aku tak??
ape? takkk???
ok lah, aku postpone lagi seminggu, sampai korang rindu, keyh..
eyh, takpela..postpone lain kali. tgh ada mood nih.
ok, pasal perkelahan aku di sg. congkak.
Giler basi cerita ni. lantaklah. nak letak gak..

Rakan-rakan dan aku (my friends and i), pergi berkelah kat sungai congkak. best gilerrr, ok. excited sampai kaki terseliuh.

al kisah, aku nak gi kat tempat diorang main bola, dalam sungai tu..

tapi excited punya pasal + bajet hebat, aku tak naik darat, aku just merentasi sungai..

maka bermula lah ekspedisi merentasi sungai...(poyo. bukannya jauh pon. xsampai 10 meter)

sedang aku melangkah dari satu batu ke batu yang lain, tiba-tiba aku tersilap langkah..

batu besar yang aku sangkakan selamat itu rupanya dusta belaka.. permukaannya licin, walaupun tak nampak di mana lumutnya.

lalu, aku pon tergelincir...

okeyh, cuba fokus dan bayangkan.

kaki kanan kat batu kecil, kaki kiri langkah ke batu besar yg licin tu..

paham tak?

jap eh..
giler semangat siap lukis gambar neh untuk korang.
okay, dah nama pon batu licin, aku pon tergelincir laaa...tapi aku tak jatuh dalam sungai tau. aku just terbuat split kat situ. duhhh...sakit giler kaki aku..pastu aku taleh gerak dan statik kat situ.(kaki masih dlm keadaan split) sampai la sorang budak ni selamatkan aku. dia tarik aku naik batu tu. *MALU SEYH!!!*
siyes malu..rasa malu mengatasi sakit gak masa tu..
tapi rasa sakit mengatasi segalanya pada keesokan paginya..
nak turun tangga takleh, nak duduk time semayang pon takleh. aku dah macam pompuan tua, sikit2 adeyh2 bila berjalan.. :(
moral of the story : berkelah kat sg congkak mmg best!! eh, moral ke ni? whatever.


singgah makan durian lepas mandi sungai
aaa...masih makan durian.
singgah kedai makan lepas mandi sungai.
bergambar adalah wajib.

0 OrG ConTeNg: