Thursday, May 14, 2009

Dia KEmbaLi mEngHanTui ANDA..

Hellooo...Helllooo...Helloooo...
eyh! Assalamualaikum~ :D

HEeee.....Saya berasa sungguh teruja kerana dpt update blog. ngeeee...banyak da nii yg saya simpan. membuak buak banyaknye, sampaikan blur tatau nak taip apa. heh.

first of all, i'm home!! yaay...okey, walaupun da agak basi disitu..lantaklah. nak bagitau gak! :D

sesampainya saya di rumah, saya telah mengalami demam panas sehingga tak larat bangun, melepek je atas katil macam kain buruk, kepala yang berpinar-pinar, dan kalau berjalan sikit pon da nak pitam..nak online pon xlarat.*part tu yg paling sedey sekali dan susah untuk terima kenyataan*
kesannya kpd masyarakat, saya tak dpt update blog..hehee..kesan la sgt...

okay...sebelum saya teruskan kepada hujah saya yang seterusnya, saya nak letak sikit entry yang saya tertinggal...

pada 9 may yang lalu, seorang Lia Fareesya telah menyambut hari lahirnya yang ke-21..
HAPPY BIRTHDAY LIA!!!!! semoga happy selalu, semoga bahagia ngan ayid, semoga murah rezeki, semoga panjang umur, semoga cepat kawin... :D

10 may.. nak wish happy mother's day to my beloved mother..
SELAMAT HARI IBU!!! thanks 4 being such a great mother!

sorry, entry tanpa gambar.

fyi, saya tengah on9 menggunakan laptop adik saya. SCREAMYX di rumah saya sgt sengal kerana saya tak boleh on9 guna laptop saya. laptop ibu dan adik saya bole plak on9? sape yang sengal sebenarnya kat sini??? ya, laptop saya yg sengal.. T__T *kena terima hakikat*

tapi tak kira la. nak salahkan streamyx gak. bia la. hahaha~
jadi, entry saya sepi tanpa gambar kerana gambar2 dlm laptop adik saya ni mcm xde je..
-_-"

aktiviti di rumah :
selepas baik sikit dari demam panas menjadi demam kurang panas, saya da boleh bergerak kesana kemari..
kemas rumah, masak2, dan aktiviti wajib yang sewaktu dengannya dan tak payah la saya ceritakan di sini, nanti org cakap saya nak promote diri plak.. AFUNDI HANANEECHAN!!

saya nak cerita aktiviti yang hampeh sewaktu di rumah:

Kucing.
kat rumah saya ada kucing, tapi disebabkan mereka asalnya kucing liar, dan nakal pula, jadi mereka ni dilarang masuk rumah. hanya boleh bermain di luar rumah. jadi, seperti yang saya cakap tadi, mereka sangat nakal, maka saya perlu berperang dengan mereka setiap hari. saya tak faham kenapa mereka beria-ia nak masuk ke dalam rumah. pantang dengar bunyi bukak pintu, dia da ready da depan pintu. tinggal get set...go!! jer.. haih..bayangkanla tiap2 kali nak kua contohnye, nak sidai baju..kena bukak kunci pintu pelan2 tanak diorg dengar n kena intai dulu. hampeh. ni rumah aku la woi. nape lak aku yg kena nyorok ngan korang..aaa...tak aci..
bile kua, diorang da buat muka comel depan pintu..eleh, ingat aku tergoda la tu. huh! no entry gak! *walaupun saya suka kucing, tapi diorang ni kucing liar. nanti wat rumah sepah, bila tanya sape wat, suma tanak ngaku..cis*

adik.
Sape ada adik lelaki, hantuk kepala kat dinding sekarang..ngeee...
adik lelaki saya muda setahun je dari saya..sangat kuat makan. tak gemok pon, tatau la mane dia sumbat segala makanan yang dia makan tu..ntah la. mungkin dalam perut dia banyak compartment kot. tu yg bole simpan segala jenis mkanan tu..
TAPI...
kalau dia kuat makan dan pandai buat makanan@cari makanan sendiri, mmg saya tak kisah. sumpah. ini tak..dia mmg tak reti masak nasi, tak reti masak ape2..sume nak org sediakan. mak saya plak mmg manjakan dia ni. memang dah pesan awal2 sebelom g keje, wat makanan kalo adik lapar. tapi, even kdg2 kalau saya malas, n saya suruh dia masak sendiri pon, lama2 saya jugak yang kena masakkan... sebab apa?
kalau dah setiap 2 minit dia jerit dari dapur tanya mcm2 soalan kurang munasabah, boleh ke kau sabar? huhuhu..

apa soalan kurang munasabah tu??

-nak bukak api ni nak pusing kiri ke kanan??
-minyak kat mana?
-minyak nak letak banyak mana?
-api ni nak kuat ke perlahan?
-bape lama nak tunggu dia masak?


haihh..ni baru sikit, ntah ape2 lagi ntah yang dia tanye..penat nak jawab last2 saya pon berkata...
haih, bak sini la kakak masak..dan dia akan tersengih kemenangan! -_-

dah la dia ni asyik lapar je. bila yang dia kenyang pon tatau. pendek kata memang bersih la peti ais tu dia licinkan. huhu..da taraf monster kan? ke mmg org laki cmtu?? abah saya tak camtu pon? hurm...tapi tu aa..da nama pon adik kan, layankan aje la..

bayangkanla, sejam yang lepas, saya da watkan 1 jug air untuk dia.. habis 1 jug. bila mak saya balik kerja, dia mintak mak saya plak buatkan. ape kes? air yang sama plak tu. huhu..pelik sungguh!

hurm, okla..kutuk dia banyak2 plak kat sini. padahal tgh guna laptop dia ni. ngeh.ngeh.ngeh..
selamat bercuti ya kawan2..
=)

9 OrG ConTeNg:

Ladyee.Ladybug.Yna said...

hahaha. cik hananeee,budak lelaki mmg mcm tu. adk sy pon mcm tu. dah la sorg je adk lelaki. bapak manje gila. kejap2 lapar. kejap2 buat muka lapar, kejap pura2 lapar. milo pun nk org buatkn.

damme damiah said...

adik kamu cam sy jek
haha
sb tu mls msuk dapur
:p

S h i n o said...

sekali dia update.. mak aiih panjang giler.. semua nak cerita :D

Hananeechan said...

yna : hehee..tu la pasal. pening kepala woo..

damme : yeke? baiknye kakak kamu tak merungut ea. huhuhu...

shino : biar la! huhuhu

azizie said...

apakah rahsia dia mkn byk tp x gemok²?? aku nak tau sgt²!!!!

ShaFril said...

tringinnya nk da adik hehe =P

MuNiR said...

weiiiiiiiiiii bestnye kalo aku ade kakakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

MuNiR said...

kakakkkkkk nakk makannnn. . . he3 camtue ke

S h i n o said...

http://encikshino.blogspot.com/
URL changed! :)